Wednesday, May 21, 2014

Tiada Keraguan Lagi Tentang KeesaanMu Ya Rabb Tetapi Buktikan Lagi Bagi Menambahkan Keyakinanku...

'Perasaan' atau kita katakan taqwa turun naik. Ada kala ia menggunung tinggi tetapi kadang-kala ia menurun sehingga ke taraf busut. Pada saat inilah kita memanggil-manggil Tuhan Rabbul Jalil... Ya Allah!, Ya Allah!, Ya Allah!.

Ya Allah, aku memerlukan bantuanMu! Aku sudah pasrah, tiada siapa lagi yang boleh membantuku selain Mu, ya Allah! Ya, Allah, aku mengetahui bahawa Engkau sungguh dekat, malah lebih dekat dari urat leherku dan Engkau juga Maha Mendengar... Ya Allah, aku merayu kepada Mu untuk membantuku. Sekali-kali tidak aku merayu kepada manusia, insan yang sama dengan ku, semuanya ciptaan Mu!

Gua Tapak Penempatan Kaum Aztec Ribuan Tahun Dahulu

Aku mengetahui bahawa tiada kesalahan untuk aku memohon kepada Mu untuk membuktikan kekuasaan Mu, ya Allah! Tujuannya ialah supaya iman ku semakin kukuh lagi mantap...

Aku juga tahu bahawa Nabi Ibrahim A.S. pernah memohon kepada Mu untuk menunjukkan kekuasaan Mu supaya imannya semakin teguh dan utuh!

"Dan ingatlah ketika Ibrahim berkata: Ya Tuhanku, perlihatkanlah padaku bagaimana Engkau menghidupkan orang mati". Allah berfirman: "Belum yakinkah kamu?". Ibrahim menjawab: "Aku telah meyakininya, akan tetapi agar hati tetap mantap dengan imanku". Allah berfirman: "Kalau demikian, ambillah empat ekor burung, lalu cincanglah semuanya oleh mu. Allah berfirman: "Lalu letakkan di atas tiap-tiap satu bukit satu bahagian dari bahagian-bahagian itu, kemudian panggillah mereka, nescaya mereka datang kepada mu dengan segera". Dan ketahuilah bahawa Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana". (Al-Baqarah; 260).

Penempatan Kaum Aztec di Grand Canyon, Arizona

Ya Allah... Bantulah daku, anak-anakku, dan keluargaku dalam menghadapi kehidupan masing-masing. Permudahkanlah segala urusan kami, ya Allah. Sesungguhnya, Engkau Maha Mendengar dan Maha Mengetahui...

No comments:

Post a Comment