Saturday, March 29, 2014

Jauhlah Diri Ini Dari Merasakan Betapa Banyaknya Amal Yang Telah Dilakukan...

Ya Allah, aku memohon kepadaMu supaya aku sentiasa merasakan betapa sedikitnya amal yang telah aku lakukan.
Ya Allah, aku memohon kepadaMu supaya aku sentiasa beramal kepadaMu walaupun sedikit.
Ya Allah, aku memohon kepadaMu supaya aku tidak merasa puas untuk beramal kepadaMu.


Ya Allah, aku memohon kepadaMu supaya aku sentiasa basah berzikir kepadaMu.
Ya Allah, aku memohon kepadaMu supaya mengampunkan dosa-dosaku yang menggunung tinggi.
Ya Allah, aku memohon kepadaMu supaya sentiasa menjaga diriku dari terjerumus ke lembah yang hina.

Ya Allah, aku memohon kepadaMu supaya aku sentiasa istiqamah di jalanMu yang lurus ini.
Ya Allah, aku memohon kepadaMu supaya aku sentiasa redha dengan pemberianMu.
Ya Allah, aku memohon kepadaMu supaya bersifat dengan sifat qanaah dan tidak haloba dengan harta dunia.

Ya Allah, aku memohon kepadaMu supaya menjadikan daku seorang yang sentiasa bermurah hati.
Ya Allah, aku memohon kepadaMu supaya aku tergolong dalam hamba-hambaMu yang soleh, yang sentiasa abid dengan suruhan dan laranganMu.
Ya Allah, aku memohon kepadaMu supaya di sana ada ruang syurga untuk diriku.

Wahai Allah, Engkau kabulkanlah permintaanku...

No comments:

Post a Comment