Monday, June 22, 2009

UTM Menang Kontinjen Terbaik Perbarisan


Tahniah sekali lagi kepada Pegawai Kadet PALAPES UTM (sekarang bergelar Pegawai Muda) kerana memenangi perbarisan pada Sabtu lepas! Menurut sumber dalaman, markah UTM adalah sama dengan UM tetapi disebabkan kadetnya tumbang semasa perbarisan maka mereka jatuh ke tangga 9.

Tempat kedua dimenangi oleh UTHM. Manakala tempat ketiga, kalau tak silap saya UPSI atau UUM... Lupa pulak!

Hadiah telah disampaikan oleh Timbalan Panglima Tentera Darat, Leftenan Jeneral Dato' Zulkifeli bin Mohd Zin di Dewan Sultan Iskandar.

Segala penat lelah sepanjang 3 tahun terbalas apabila usaha mereka menggapai kejayaan cemerlang di gelanggang sendiri. Syabas dan tahniah, sekali lagi.

Sekarang para Pegawai Muda ini sibuk membuat persiapan bagi acara terakhir mereka iaitu Makan Malam Rejimental (Mess Night). Makan malam ini yang akan dihadiri oleh YTM Tengku Mahkota Johor akan dilaksanakan di PERSADA Johor pada 24 Jun. Selesai saja istiadat makan malam ini, maka selesailah tugas mereka.

Yang tak kurang penting malah yang lebih utama selepas ini ialah meneruskan pengajian mereka sehingga tamat. Saya sangat berharap agar mereka terus gagah berjuang di pentas akademik sehingga mereka mendapat Ijazah Kepujian Kelas Pertama.

Para ibubapa yang datang melihat mereka ditauliahkan tempohari ingin datang lagi ke UTM untuk melihat mereka mendapat segulung ijazah pula. Ayuh parajurit! Teruskan perjuanganmu!

1 comment:

  1. salam tn...
    sy yg bce ni pon ase brsemangat sgt2...
    makasih tn...
    kejayaan mse pntauliahan tu adlh milik peg kadet plapes utm batch 17, peg2 latih,j/latih2, n sumer wrga mrkas palapes utm...
    sronok sgt ble trkenang dtik kmnangan dlu...
    tmbh2 ble d umukn johan mrntas hlgn...
    time kasih tn..
    -Lt M suzila mat yassin-
    =)

    ReplyDelete