Tuesday, April 27, 2010

Terserempak Dengan Bekas Pelajar


Aku baru balik dari menunaikan solat Zohor di Masjid Sultan Ismail UTM. Apabila sampai berhampiran Blok B08, aku ditegur oleh seseorang.

"En. Wan kenal saya lagi?" Di bajunya tertera namanya dan logo Pejabat Tanah & Galian (PTG) Johor. "Kenal, kenal, Shahrizan", sambil memerhati nama di bajunya.

"You buat apa kat sini?", tanyaku. "Kita dihantar ke sini untuk belajar Bahasa Inggeris, hari ni", jawabnya.

"Oh, you kerja kat mana?", tanyaku. "Saya kat PTG", jawabnya. "Berapa ramai kawan-kawan kita kerja sebagai Pegawai Tadbir Negeri (PTN) Johor?", balasku pula.

"Batch saya 2 orang, kemudian Rozamusliadi dan Helmi, 4 orang semuanya", jawab Shahrizan.

Aku pernah mengajar Shahrizan dulu. Dia memang budak pandai, tak banyak cakap dan sopan. Lupa pula nak tanya dah kahwin ke belum?

Alhamdulillah, Kursus Pentadiran dan Pembangunan Tanah telah mengeluarkan 4 orang pelajar yang berkhidmat sebagai Pentadbir Tanah di Johor. Encik Mohd Shahrizan Bin Sahid bertugas sebagai Penolong Pengarah PTG Johor bagi urusan Pendaftaran Hakmilik.

Ini tidak termasuk mereka yang telah mempelajari bidang ini di peringkat Sarjana, baik di Johor mahupun di seluruh negara.

Aku berbangga kerana berjaya membekalkan mereka dengan ilmu...

No comments:

Post a Comment