Wednesday, December 26, 2012

Program BBQ Untuk Ahli Usrahku Dan Ahli Usrah Akhi Hamidon

Alhamdulillah, baru selesai program BBQ di rumahku. Kehadiran ialah ahli usrahku dan ahli usrah PM Hamidon Musa.


Ahli usrah akhi Hamidon yang hadir ialah Mahathir, PM Dr Rosbi, dan Abdul Rahman U. Ahli usrahku pula ialah Firdaus dan isteri (Emily), Hadi dan isteri, Skem, Dr Muhammad Muhaimin, Syed Abdul Hakim, Wan Abdul Rahman, Abdul Muhaimin, 'Ammar Mohd Ruslan, Fikri Abdul Rahman, dan Daniel (kawan Abdul Muhaimin).


Program dimulakan dengan membakar daging BBQ, kemudian disusuli dengan solat Isya' berjamaah yang diimamkan oleh anakanda Wan Abdul Rahman. Setelah selesai menikmati juadah, akhi anakanda 'Ammar Mohd Ruslan memberikan tadzkirah ringkas tentang 'Bersyukur Diatas Nikmat Iman dan Islam'.


Juadah yang dihidangkan ialah nasi putih, kurma kambing, salad dan buah-buahan. BBQ pula ialah ayam, kambing, dan udang. Disebabkan makanan agak banyak dan berlebihan, ikan siakap dan sausage (hot dog) tidak dibakar.


Ternanti-nanti juga ahli trekkers yang berjanji untuk datang. Mungkin ada hal yang tidak dapat dielakkan... InsyaAllah jika ada rezeki dan kelapangan kita buat lagi.

Sedikit taaruf ringkas diadakan sesama ahli yang hadir. Majlis diakhiri dengan doa rabitah oleh anakanda Wan Abdul Rahman. Semoga usaha yang kecil ini diberkati Allah SWT dan mudah-mudahan program ini akan merapatkan lagi ukhuwah sesama ahli usrah, insyaAllah.

No comments:

Post a Comment