Friday, January 18, 2013

Hari-Hari Yang Kita Lalui...



Setiap hari yang kita lalui pasti ada ibrah yang tersurat dan yang tersirat untuk kita ambil pengajarannya. Ia bukan hari-hari yang hanya berlalu pergi demi mentaati sunnatullah tanpa ada pengajaran yang kita boleh ambil. Pasti ada! Setidak-tidaknya ada pengajaran tentang kita bermuamalah dengan manusia yang lain.

Hari ini aku mendapat mesej dari Kak Long yang berbunyi seperti berikut;


Salam abah. Kak Long baru habis 'exam' tadi, tadi kena 'oral' dengan 3 orang Doktor. Allah baiikkk saaangatt, Alhamdulillah, Doktor yang 'last' Kak Long kena 'oral', bagi 'full mark'.. Alhamdulillah.. Huhu, tadi kena interview 'patient' juga (ambik 'history'). Tadipun terjumpa 'patient' yang dulu Kak Long berlatih dengan dia ambik 'history', sebelum masuk 'exam' tadi, sempat makcik (patient) tu datang kat Kak Long dan doakan Kak Long, dan ajar Kak Long doa untuk mudah jawab 'exam'.. Huhu, terharu sangat hari ni, Allah bagi jumpa manusia-manusia baik, yang Kak Long belajar banyak hari ni, bukan 'exam' semata..
Setiap manusia yang hadir dalam hidup kita, walaupun sekejap sangat, mesti ada benda yang Allah nak kita belajar daripada dia.. Alhamdulillah untuk hari ni, cukup bermakna..
Abah, love u fillah, saaangattt2...
Anakmu,
Kaklong.
Maka akupun menjawab mesejnya;
Alhamdulillah. Allah dah kata Dia memberi rezeki kepada kita dengan tak kita sangka-sangka... Semoga Kak Long berjaya dengan cemerlang dan menjadi qudwah kepada adik-adik. Abah sentiasa mendoa kejayaan Kak Long dunia akhirat... Amin!

No comments:

Post a Comment