Thursday, November 19, 2009

Ayah & Ibu Mengiringi Anak-Anak SMIH Menghadapi SPM



Semalam 18 November 2009, anak-anak SMIH seperti anak-anak lain di seluruh negara menghadapi hari pertama peperiksaan SPM mereka.

Cuma mungkin perbezaannya ialah anak-anak SMIH diiringi guru-guru, pelajar-pelajar SMIH sendiri dan ibubapa mereka ke tangga bilik peperiksaan...

Jam 7.30 pagi semalam, sudah ramai yang berkumpul di Dataran Hidayah. Ibubapa yang anaknya menduduki peperiksaan, ibubapa yang anaknya tidak mengambil SPM, guru-guru, serta adik-adik junior turut sama berkumpul bagi memberi sokongan moral kepada anak-anak yang akan menghadapi SPM.

Mereka diberi kata-kata perangsang terakhir oleh Pengetua, Ustazah Hjh Kamaliah Nordin. Kemudiannya, Abdullah Zubayr Aizaini, Ketua Pelajar memimpin bacaan doa untuk mereka semua.

Semua 117 orang calon nampak begitu ceria kecuali seorang banat yang sakit perut, mungkin tersalah makan. Huda, anak Prof Dr Arshad nampak mengalir air mata, mungkin terharu dengan sokongan moral yang diberikan oleh pakcik-pakcik dan makcik-makcik.

Anak-anak Tingkatan 3 yang akan membuat lawatan ke Negeri Sembilan dan Melaka turut berkumpul beramai-ramai untuk memberi sokongan kepada abang-abang dan kakak-kakak mereka.

Terdapat juga beberapa 'banner' yang mengiringi mereka dengan doa... Semoga mereka semua berjaya dengan cemerlang!

Itulah Hidayah. Sekolah Anakku... Sekolah Ayah dan Sekolah Ibumu jua!

No comments:

Post a Comment