Sunday, January 10, 2010

Beberapa Keping Gambar Sepanjang Program Sehari R2J4 Bersama PALAPES


Disertakan gambar-gambar yang dapat dikongsi sepanjang program R2J4 bersama PALAPES. Mudah-mudahan mereka dapat mengambil tauladan perkara-perkara yang baik dan bermanfaat, dan meninggalkan segala perkara-perkara yang kurang baik.


Encik RSM, Sarjan Amir, Koperal Mustafa, dan staf yang lain memohon ampun dan maaf sekiranya ada terkasar bahasa dan terlanjur kata sepanjang program berlangsung. Nada suara yang tinggi, sedikit maki hamun, dan dendaan fizikal seperti 'front support' atau dalam bahasa orang awam 'pumping atau push-up' adalah asam garam kehidupan seorang askar untuk memantapkan mental dan fizikal mereka.


Saya bangga dengan peserta-peserta R2J4 yang berdoa dengan doa yang diajar Ustaz Hassanuddin sebelum mereka menjalani Program Night Walk Mencari Bintang. Terpaku Encik RSM apabila mereka berdoa dengan menepuk bumi, dan tidak cara konvensional yang selalu kita lihat....



Walaupun mereka diuji dengan pelbagai cubaan dan dugaan sepanjang 'night walk' di dalam Hutan Rekreasi UTM, semua peserta tabah dan berjaya melaluinya tanpa gagal walaupun seorang.


Saya amat berharap program singkat ini dapat membekalkan peserta R2J4 dengan semangat kental, disiplin tinggi, bertanggungjawab, dan semangat setiakawan apabila mereka bergerak ke Jawa nanti.


Akhir sekali, saya juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Prof Arshad dan isteri kerana turut sama hadir semasa 'obstacle course' dan 'night walk'; Kak Nailah dan Kak Azimah sepanjang program (Physical Trainning) PT pagi dan menembak M-16 dan LMG; PM Dr Zin semasa PT pagi; Ustaz Marzuki dan isteri, Hj Zainal Sidi, dan Kak Anisah semasa 'night walk'; dan abang dan kakak fasilitator (Asyraf Aminuddin, Asmaa Ahmadon, Abidah Ali, Nusaibah Hishamudin dan lain-lain) yang sentiasa membantu adik-adik junior mereka. Jazakumullahu khairan kathira....

1 comment:

  1. hahaha~
    suka tengok gambar ammar peluk benda putih tu.

    ReplyDelete