Thursday, September 2, 2010

IKRAM JBT Menganjurkan Iftar Di Surau Taman Pulai Utama


IKRAM JBT telah menganjurkan iftar di Surau At-Taqwa, Taman Pulai Utama (TPU), semalam. Menu yang tidak asing lagi iaitu Nasi Maqluba telah dihidangkan.

Kerja masak memasak telah dimulai jam 3.30 petang semalam. Semuanya beres dan siap sekitar jam 6.30 petang.

Surau At-Taqwa ini akan mula menunaikan solat Jumaat selepas hari raya nanti. Sekarang ini, pihak AJK Surau sedang mempertingkatkan kemudahan yang sediaada sepertimana arahan yang diberikan oleh Jabatan Agama Islam Johor. Antaranya ialah menyediakan 2 pintu besar sebelah kiri dan kanan di saf depan.

Apabila solat Jumaat dilaksanakan di sini nanti, ia akan memudahkan urusan penduduk setempat. Penduduk TPU tidak lagi perlu ke MSI, UTM atau MTSAW, Taman Universiti untuk mengerjakan solat jumaat mereka.

Iftar ini telah diketuai oleh Pengerusi IKRAM JBT sendiri, juga merangkap Pengerusi Surau At-Taqwa, Taman Pulai Utama iaitu Prof Madya Dr Tholuddin Mat Lazim.


Disamping nasi maqluba ayam, kuah kambing, sambal belacan dan salad, tetamu juga dihidangkan dengan 'syurba' dal sebagai pembuka selera. Ramai yang pada mulanya nampak was-was pada 'syurba' tetapi apabila mereka mencubanya, begitu berselera sekali. Itulah sup arab atau dipanggil 'syurba'!

Alhamdulillah, walaupun kedatangan agak ramai tetapi barakah makanan yang disediakan mencukupi. Ramai yang ingin menambah nasi kerana ia adalah lain dari menu-menu yang biasa kita makan.


Semoga pahala iftar diperolehi oleh semua ahli IKRAM JBT yang telah menyumbang kepada kos makanan yang disediakan, insyaAllah.

No comments:

Post a Comment