Sunday, July 11, 2010

SMIH Mara Ke Pusingan Akhir Bagi Acara Debat...

SMIH masih unggul dalam acara debat Bahasa Melayu (BM), Bahasa Inggeris (BI) dan Bahasa Arab (BA) apabila menempah ke pusingan akhir bagi ketiga-tiga kategori.

Kejohanan debat Antarabangsa ke 2 anjuran MUSLEH Bhd, Pertubuhan IKRAM Malaysia, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia dan International Centre for Educational Excellence Berhad telah diadakan di Hotel Putra, Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur sejak beberapa hari lalu. Kejohanan ini telah menarik 158 penyertaan dari 40 pasukan, termasuk dua dari Indonesia.

Majlis penutup dan penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Yg Berbahagia Datuk Zamani Hj Sulaiman, Setiausaha Dewan Negara, Jabatan Parlimen Malaysia hari ini.

Menurut PM Dr Nordin Yahya, Ketua hakim debat iaitu PM Dr Rahmah H Osman dari UIAM telah mengucapkan tahniah kepada pihak penganjur.

"Saya mengucapkan syabas dan tahniah kepada penganjur kerana berjaya mengadakan event ini. Saya hampir tidak percaya perkara ini berlaku (debat Bahasa Arab), kami di UIA telah memperjuangkannya sejak tahun 2002, namun tidak berjaya. Saya bangga kerana anak-anak ini mampu membahas dengan baik dan ada isi walaupun tajuk yang diberi adalah tajuk yang berat," ujar beliau.

PM Ainollotfi merakamkan ucapan tahniah kepada pasukan SMIH dalam facebooknya, "Tahniah kepada pasukan debat Sekolah Menengah Islam Hidayah Johor Bahru. Ketiga-tiga pasukan debat BM, BI dan BA telah memasuki Final dalam Kejohanan Debat Antarabangsa Pelajar ke 2. Final debat BA melawan KISAS. Esok Final bagi BM dan BI. Pasukan debat BM SMIH (A) kalahkan SAS, dan BI, SMIH kalahkan MCKK tadi dalam semifinal."

Walau bagaimanapun, SMIH hanya menjuarai acara debat BM dan menjadi Naib Juara bagi acara debat BI dan BA. Keputusannya adalah seperti berikut;

Bahas BA
KISAS - Johan
SMIH (A) - Naib Johan
Pendebat Terbaik: UKHTI NURFARHANAH dari KISAS

Bahas BI
SRI AYESYA - Johan
SMIH (A) - Naib Johan
Pendebat Terbaik: NURKAMILIA dari SRI AYESYA

Bahas BM
SMIH (A) - Johan
KISAS - Naib Johan
Pendebat Terbaik: MOHD FIRDAUS dari KISAS

Syabas dan tahniah buat SMIH!!!

No comments:

Post a Comment