Thursday, August 11, 2011

Gambar Tahun 1976


Gambar ini dirakamkan sempena penerimaan hadiah sekitar tahun 1976. Aku di sebelah Cikgu Halim Merican. Pada masa itu, aku menjawat jawatan Ketua Murid Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (Inggeris) Kg. Laut, Tumpat, Kelantan.

Di sebelah kananku adalah sahabat baikku pada masa itu, Mohd Salleh Muhammad. Aku sempat mengajar Salleh semasa beliau menyambungkan pelajarannya di peringkat Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran & Pembangunan Tanah, UTM. Mohd Salleh berkhidmat di Politeknik Sultan Ahmad Shah Kuantan.

Berdiri di barisan kedua, di hujung sekali ialah Wan Azahar Wan Omar, di sebelahnya pula ialah Prof Madya Dr Nik Rumzi Nik Idris (one year junior) 'was my deputy' (Penolong Ketua Murid). Dr Nik Rumzi sekarang berkhidmat di Fakulti Elektrik, UTM.

Nama-nama lain yang masih ku ingat ialah Adenan berdiri di sebelah kiri Cikgu Halim. Mohd Afif (one year my junior) di sebelah Salleh dan Wan Mohd Zani selang seorang di sebelah Afif. Afif's eldest brother (Dr Mustafa) is married to my wife's aunty (Nik Maimun).

Yang lain-lain ialah Sabri, Wan Zulkifli (one year junior), Wan Nor Alina Wan Abdullah, Wan Norazila Wan Abdul Kadir (one year junior), dan lain-lain dah tak ingat lagi... 35 tahun yang lalu!!!

1 comment:

  1. Salam...
    1976... tahun berikutnya hambe baru dilahirkan...hehehe

    ReplyDelete