Sunday, April 5, 2009

Main Bowling


Pagi tadi, saya sempat pergi ke Danga City Mall untuk bermain bowling bersama pelajar-pelajar Kolej 16 & 17. Saudara Firdaus, mantan Pengerusi JKM Kolej 16 & 17 menjemput saya beberapa hari yang lepas. Untuk tidak menghampakan, saya pergi bersama anak-anak saya, Abdul Rahman, Muhammad 'Ammar, Abdul Rasyid dan Abdullah Syakir.

Mereka telah membuat program untuk bermain 2 'games'. Pertandingan adalah di antara kumpulan dan juga individu. Saya bersama Abdul Rahman dan Muhammad 'Ammar membentuk satu kumpulan.

Danga City Mall adalah projek pembangunan semula setelah bangunan ini yang asalnya dikenali sebagai Best World mengalami kegagalan. Pada pengamatan saya, ia nampak semakin mendapat perhatian pengunjung. Di Johor Bahru, banyak juga projek pembangunan yang gagal; antaranya ialah JB Waterfront City dan Kemayan City.

Di sini, saya berjumpa dengan mantan staf saya yang menjadi 'coach' bowling 'team' Johor bagi peringkat bawah 17 tahun. Saudara Hanif merupakan Penyelia Asrama saya dulu di Kolej 16 & 17. Beliau bersama isteri Yanti, baru mendapat cahaya mata ketiga iaitu seorang putera, setelah mendapat 2 orang puteri.

Pertandingan bowling Kolej 16 & 17, mengambil ruang 12 'lanes' yang merangkumi 47 peserta. Semua nampak hebat-hebat belaka. Mudah-mudahan dalam acara SUKAM (Sukan Antara Kolej Mahasiswa) tahun ini, Kolej 16 & 17 akan menjadi juara dalam acara bowling.

Dalam pertandingan tadi, saya masih mampu mendapat tempat ke-5 dalam acara individu! 'Game' pertama, jatuhan pin sebanyak 138 dan 'game' kedua, jatuhan pin 141.

Tetapi apa yang penting seperti ucapan En Baharin Mesir (Felo Kolej 16 & 17) tadi ialah suasana ukhuwwah dan kemesraan dikalangan pelajar itu sendiri dan juga dengan pegawai universiti. Saya juga diperkenalkan dengan Pengerusi JKM Kolej 16 & 17 yang baru, iaitu Saudara Saiful Amri. Semoga persahabatan kita berkekalan...

Saya doakan semoga kamu semua berjaya dalam 'Final Exam' yang akan bermula pada 19 April ini. Good Luck!

No comments:

Post a Comment