Tuesday, April 28, 2009

Tahniah SMIH!


Sungguh bangga sekali apabila mendapat berita Sekolah Menengah Islam Hidayah (SMIH) berjaya memasuki peringkat akhir dalam debat, "The 8th IIUM Interschool Debating Championship 2009". SMIH menghantar 2 "teams"; satu Bahasa Melayu (BM) dan satu Bahasa Inggeris (BI). Yang amat membanggakan ialah kedua-dua pasukan iaitu pasukan BM dan pasukan BI berjaya ke peringkat akhir. Tahniah SMIH!!!

Pasukan SMIH telah berjaya mengalahkan pasukan bekas sekolah ayah atau ibu mereka iaitu RMC, MCKK, MRSM Taiping, MRSM Pasir Putih, International Islamic School, Maahad Hamidiah, KISAS, TKC dan lain-lain.

Pasukan debat BI SMIH mengalahkan KISAS untuk mara ke separuh akhir dan berhadapan dengan Sek Men Sains Hulu Selangor. Alhamdulillah, pasukan debat BI SMIH berjaya mengalahkan Sek Men Sains Hulu Selangor dan mara ke peringkat akhir malam ini, bertemu dengan SMK Green Road.

Katanya, debat ini dikendalikan oleh pendebat-pendebat UIA yang telah mewakili UIA ke peringkat antarabangsa.

Alhamdulillah, inilah peringkat tertinggi yang dicapai oleh SMIH dalam acara debat. Kita doakan semoga SMIH dapat mencipta sejarah pada malam ini dalam acara debat BI, dan esok dalam acara debat BM. Kita mahu SMIH muncul juara bagi kedua-dua acara tersebut, InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment