Saturday, April 25, 2009

Sukan Antara Jabatan UTM - 5


Hari ini berlangsung pertandingan bola tampar antara Jabatan di UTM. Perlawanan pertama ialah di antara FKSG vs Fakulti Kejuruteraan Mekanikal (FKM). Satu lagi pasukan yang berada di dalam kumpulan yang sama ialah Pejabat Harta Bina (PHB).

FKSG mendahului 20 - 16 dalam set pertama. Namun selepas berhempas pulas, kita kecundang dengan agregat FKM (2) dan FKSG (0). Apabila FKM menentang PHB, mereka kecundang dan memberi kemenangan kepada PHB dengan agregat 2 - 1. Dan akhirnya, apabila kita melawan PHB, FKSG berjaya menumbangkan mereka 2 - 0.

Pusingan kedua berlalu sebelah petang tadi, apabila kita terpaksa berjumpa dengan pasukan Hal Ehwal Pelajar (HEP). Dan semua orang tahu yang HEP adalah antara pasukan yang terkuat kerana mereka mempunyai ramai pemain Universiti. Kesudahannya, FKSG kalah 2 - 0.

Perlawanan Suku Akhir, Separuh Akhir dan Akhir akan berlangsung esok, iaitu pada hari Ahad.

Maka tamatlah permainan sukan antara jabatan buat saya pada tahun ini. Dalam acara sukan Badminton, kita berjaya ke suku akhir; acara sukan Futsal, kita terpaksa "walk over" kerana tidak cukup pemain; dan sukan Bola Tampar, kita berjaya ke pusingan kedua.

Walau apapun, riadah adalah penting buat kita semua, terutama bagi mereka yang berusia seperti saya, melewati 40 tahun.

Majulah Sukan untuk Kesihatan!

No comments:

Post a Comment