Saturday, April 18, 2009

Semoga Berbahagia Di Sana


Salfarina hantar 'message', "Salam. Saudara Herman, X-SGT telah kembali ke rahmatullah: 11.30 pagi di Hospital Melaka. Al-Fatihah". Begitu juga Norisah dan yang lain-lain juga menghantar pesanan sms kepada saya.

Innalillahi wainna ilaihiraji'un! Kita datang dari Allah dan kepadaNya jua kita pulang.

Arwah Herman Hassan merupakan bekas pelajar saya dalam jurusan Pentadbiran & Pembangunan Tanah. Kalau tidak silap saya, beliau berasal dari Sabah. Semasa beliau membuat Ijazah Sarjana, saya telah melantik beliau sebagai Pembantu Felo. Sekurang-kurangnya, sewa bilik asrama tak perlu dibayar!

Berita kemalangan beliau, dah lama saya ketahui tetapi masa tidak mengizinkan untuk menziarahi beliau di Melaka.

Walau bagaimanapun, doa saya supaya beliau bersama para solihin di sana. Untuk kita yang masih hidup, banyakkan beramal dan tinggalkanlah segala perkara yang mungkar!

Ajal tidak mengenal usia... Jika kita susah di dunia, kita masih boleh memperbaiki dan mudah-mudahan kita mencapai kesenangan. Sebaliknya, jika kita susah di sana, meranalah diri buat selamanya, di alam yang kekal abadi...

No comments:

Post a Comment