Wednesday, April 15, 2009

Sukan Antara Jabatan UTM - 2


Baru sampai rumah... Balik dari berjuang dalam perlawanan badminton. Dalam kumpulan kami, ada tiga pasukan iaitu Perpustakaan Sultanah Zanariah (PSZ), Fakulti Alam Bina (FAB), dan kami, Fakulti Kejuruteraan & Sains Geoinformasi (FKSG).

Sepatutnya hari ini, saya ada 3 perlawanan. Petang tadi pukul 5.30 petang, perlawanan bolatampar, 8 malam pula perlawanan badminton dan 8.30 malam ini juga perlawanan futsal veteran. Tetapi bolatampar dan futsal ditangguhkan untuk dibuat karnival sehari pada hujung minggu katanya. Sayapun kurang pasti bila... Ini disebabkan cuaca hujan pada setiap petang dan karnival nanti akan dibuat secara 'indoor'.

Dalam perlawanan badminton dengan PSZ tadi, 'Game 1' adalah acara bergu, FKSG tewas 'straight set' 2-0. 'Game 2' acara perseorangan, FKSG menang 'straight set' 2-0. 'Game 3' acara bergu, PSZ tewas 'straight set' 2-0. 'Game 4' acara perseorangan, PSZ menang 'straight' set 2-0. Jadi sekarang 'draw', PSZ 2 dan FKSG 2!

'Game 5' iaitu acara bergu penentu, samaada FKSG atau PSZ yang menang. Pemainnya ialah siapa lagi kalau bukan saya dan saudara Sidi. Set pertama kami menang, set kedua PSZ menang walaupun kami dah 'leading' jauh. Tahu sajalah betapa 'pressure'nya kami sebagai 'game' penentu! Ditambah pula PSZ membawa ramai penyokong termasuk penyokong wanita mereka.

Dalam 'rubber set' PSZ 'leading' tetapi kami kejar! Semangat askar terus saya bakar, mana boleh kalah walaupun kami penat! 'We have to fight until we die!!!' Mana tak penatnya, dalam latihan sebelum ni, Sidi tak pernah turun. Malam ni, baru kami digandingkan!

Semangat Sidi sangat saya kagumi, biar dia letih tapi masih berupaya menerima tekanan, baik dari dalam mahupun luar gelanggang. Penyokong PSZ menghambur kata-kata, tak ada yang baik kami dengar, semuanya menyakitkan telinga.....

Akhirnya, kami menang! Tiada perkataan yang dapat dinyatakan apabila kita berjaya memenangkan pasukan. Kepuasaan, Keseronokan, ah... betapa leganya!

Malam esok, kami akan berjumpa dengan FAB. Tetapi menang atau kalah, kami akan melangkah ke pusingan kedua! Syabas dan Tahniah buat FKSG!!!

2 comments:

  1. Tq so much for your comments...hopefully our team can be the Winner this time... InsyaAllah..

    ReplyDelete
  2. You're welcome. Cuma hari ni kecewa... Pergi Kompleks Sukan untuk Futsal Veteran, hanya 4 orang ahli FKSG hadir. So, kita walk over...

    ReplyDelete