Sunday, April 19, 2009

Sukan Antara Jabatan UTM - 3


Semalam berlangsung Pertandingan Futsal Veteran di Kompleks Sukan. Sayapun pergi dengan membawa 3 orang penyokong (anak-anak saya; 'Ammar, Rasyid & Syakir). Tiba di sana pukul 10 pagi.

Nampak pemain-pemain fakulti lain sudah bersiap sedia. Namun, FKSG baru ada 3 pemain iaitu Abang Lan, Usmuni dan saya.

Kemudian datang Bakri, dan 2 orang penyokong FKSG iaitu Fadli dan Shaiful. Kalau bukan futsal veteran, saya dah ajak mereka masuk sekali... Tunggu punya tunggu, masih tiada yang sampai. Jadi, kita mengambil keputusan untuk 'walk-over' aje. Walaupun pemain hanya perlu 5 orang dan kami hanya ada 4 orang, tapi rasanya tak padan dengan kudrat kami.

Sayapun dengan sedih hati mengangkat kaki keluar dari Kompleks Sukan. Mungkin ada hikmahnya, iaitu hendak memelihara lutut dan kaki saya buat pertandingan badminton peringkat Suku Akhir pada Selasa ini (21 April). FKSG sudah layak ke Suku Akhir setelah menewaskan PSZ (3-2) dan FAB (3-2).

Anak-anak nampak 'eager' hendak pergi panjat pokok jambu payung. Orang Besut panggil jambu kayu dan orang Johor panggil jambu bol. Pokok jambu ini terletak dalam kawasan UTM tetapi tiada siapa yang peduli, bertaburan buah yang gugur! Saya rasa anak-anak bukan hendak makan buah jambu sangat tapi yang penting 'memanjat' dengan izin. Itu yang penting.

Jadi, saya bawa mereka ke tempat pokok jambu tersebut. Rasyid dengan senang dapat panjat, 'Ammar agak susah kerana badannya agak berat tapi berjaya juga naik ke atas. Kemudian kami pulang ke rumah dengan membawa 20 biji jambu payung....

2 comments:

  1. laa...
    just walk -over? aduss..ruginye...

    kalo saya p pun, tetap tak dapat main futsal tu..huhu
    takperla...

    mungkin ada peluang lain...insyaAllah

    ReplyDelete
  2. Sidi tak boleh, tak cukup umur... Must be above 40 :))

    Tunggu 16 tahun lagi ok...

    ReplyDelete