Thursday, September 1, 2011

Happy Birthday Abah...


Anak-anak dah dua tiga hari sibuk buat kad untuk hari jadi abah. Sakinah mahupun Rasyid yang agak kreatif dari yang lain-lain juga tidak ketinggalan.

Pagi yang ceria ini, baru balik dari solat Subuh di Masjid Tan Sri Ainuddin Wahid, dapat sms dari Kak Long... "Sanah helwah abah. Kullu sanah enta taiyyib. Semoga seluruh hidup abah dalam redhaNya. Terus thabat dan istiqamah atas jalan Din. Moga Allah kurniakan 1001 kebaikan buat abah. Moga kita terus obses mengejar redha dan cintaNya hingga hujung nyawa. Love you very very much fillah."

Aku telah memulakan puasa 6 semalam. Hari ini, biar dululah...

Hari ini genap umurku 47 tahun. Hampir separuh abad. Dalam facebook ada 5 orang yang mengucapkan Selamat Hari Jadi buatku. Irfan Masiri, Sam, Hadi, Epul FGHT, dan Planet 49.

Tiada yang aku pinta padaMu ya Allah melainkan untuk terus istiqamah di jalanMu. Aku pohon padaMu juga kesihatan yang berpanjangan. Ingin aku kerah tenaga semampu yang boleh untuk terus berjuang bersama Islam, membantu memartabatkan Islam ke tempat yang sepatutnya.

Juga aku pohon, zuriat-zuriatku yang patuh kepada suruhan dan laranganMu ya Allah... Tidak lebih dan tidak kurang... Begitu juga zuriat-zuriat mereka pula...

Aku hanya ingin menjalani kehidupan yang Kamu redhai... sementara menuju ke destinasi terakhir di sisiMu...

Rabbana aatina fiddunnya hasanah wafil aakhirati hasanah waqina 'azabannar!!!

No comments:

Post a Comment