Friday, March 25, 2011

"Journey To Palestine: The Untold Stories" Di Tapak Pesta Konvo.

Dua ahli lembaga pengarah Aqsa Syarif, Ustaz Hasanuddin Mohd Yunus (Pengerusi Aqsa Syarif) dan PM Dr Zin Kandar (Setiausaha Aqsa Syarif) telah menyampaikan ceramah tentang Palestin bertajuk "Journey To Palestine: The Untold Stories", di Tapak Pesta Konvo UTM, pada 23 Mac 2011.

Kedua-dua penceramah ini menceritakan pengalaman perjalanan mereka dari Eropah ke Palestin; satu mengikut jalan laut iaitu dengan menaiki kapal Mavi Marmara dan satu lagi mengikut jalan darat.

Dr Zin yang menggunakan jalan darat, mengharungi lebih dari 60 hari untuk sampai ke Palestin untuk memberi bantuan perubatan, makanan, dan sebagainya.


Ustaz Hasanuddin pula menceritakan detik-detik cemas semasa askar Yahudi menawan kapal Mavi Marmara.

Dalam misi melalui jalan darat, George Galloway dari UK juga turut serta. Beliau mengatakan bahawa, "Dunia tidak akan aman selagi isu Palestin tidak selesai!".

Ramai pengunjung ke Tapak Pesta Konvo mendengar forum yang disampaikan oleh kedua-dua panelis tersebut.

Adalah agak pelik, sekiranya kita tidak merasai apa-apa setelah melihat apa yang dipaparkan oleh kedua-dua penyampai tersebut.

Di satu gambar, ditunjukkan bagaimana jentolak caterpillar meruntuhkan rumah dan kawasan penempatan orang-orang Palestin bagi tujuan untuk menggantikan dengan penempatan orang-orang Yahudi.

Cuba tanya diri kita, apa yang kita rasa jika itulah rumah kita? Apa tindakan kita seterusnya?

Banyak gambar yang ditunjukkan berkenaan anak-anak kecil mati dibunuh. Ada anak yang masih dalam kandungan ibu turut juga dibunuh.

Sungguh menyayat hati...

Manusia jenis apalah bangsa Yahudi ini.... Membunuh manusia tanpa mengira jantina dan usia.

Itupun sudah termaktub dalam al-Quran yang menceritakan bagaimana mereka sanggup membunuh para nabi. Ada nabi yang digergaji terbelah dua, ada yang dibunuh macam biasa. Itulah hakikat bangsa Yahudi, laknatullahi 'alaih!

No comments:

Post a Comment