Friday, March 25, 2011

Perlawanan Bolasepak Antara SMIH Dan SMKBBU...


SMIH pada hari semalam (22 Mac 2011) telah menjuarai kumpulan dalam Pusingan Pertama, apabila mereka mendapat keputusan seri dengan SMK Datuk Jaafar dan menang 1-0 ke atas English College.

Pada jam 2 petang (23 Mac 2011) di Pusingan Kedua, SMIH berdepan dengan SMK Bandar Baru Uda secara kalah mati. Permainan di padang yang berlumpur nampak tidak begitu selesa kepada pemain-pemain.

Keputusan akhir berkesudahan dengan SMIH tewas 3-1 kepada SMK BBU. Maka berakhirlah perjuangan SMIH untuk mara ke peringkat seterusnya...

Pada pemerhatian saya, 'coach' kita nampak begitu komited. Mana ada sekolah lain yang mempunyai 'coach' bukan dari kalangan guru mereka?

'Coach' kita adalah orang luar yang 'voluntarily' melatih pasukan bolasepak sekolah kita. Cuma mungkin kepada 'coach', beliau tidak mempunyai kata putus dalam apa jua keputusan yang bakal dibuat.

Selain 'coach', Ustaz Omar Daniel juga adalah antara ustaz yang komited memberi sokongan kepada pasukan bolasepak SMIH. Disamping itu, ada juga ustaz-ustaz baru yang belum saya kenali, turut memberi sorakan kepada pasukan SMIH yang berlangsung di padang SMK Tasek Utara. Moga SMIH lebih bernasib baik pada tahun hadapan!

1 comment: