Sunday, August 8, 2010

Pertandingan Bowling Anjuran Masjid Tan Sri Ainuddin Wahid...

Hari Rabu (malam), semasa aku menghantar anak-anak usrahku ke Daurah Ahli Biasa (AB) IKRAM JBT, saudara Suhaimi atau nama timangannya Skem mempelawa untuk bersama pasukan beliau dalam acara Pertandingan Bowling anjuran Masjid Tan Sri Ainuddin Wahid pada hari Sabtu (7 Ogos 2010).

Aku menerima pelawaan tersebut kerana pada hari Sabtu, aku hanya ada Latihan Tempatan PALAPES.

Jumaat malam Sabtu, aku menerima sms Skem supaya berada di Skudai Parade pada jam 9.30 pagi.

Selepas bersarapan mee goreng di Markas PALAPES, aku kembali ke rumah untuk mengambil Rasyid dan Syakir menuju ke Skudai Parade.

9.25am, aku dan anak-anak sampai di Skudai Bowl, aras 6, Skudai Parade. Aku dan anak-anak adalah pelanggan pertama yang tiba. Aku terus sms kepada Skem bahawa aku sudah berada di Skudai Parade.

Aku juga bertanya kepada penjaga 'bowling alley', ada tak pertandingan bowling anjuran masjid pada hari ini? Beliau menjawab ada tapi pukul 10.30 pagi.

Untuk mengisi masa sejam, ada menempah satu 'lane' untuk Rasyid dan Syakir membaling bola. Dalam satu 'game', Rasyid berjaya menjatuhkan 3 pin manakala Syakir berjaya menjatuhkan 7 pin. 'All the rest', bola masuk longkang!

Kemudian Skem dan 'team'nya sampai. Beliau mengajak aku untuk 'warming up' satu 'game'. "Tak apalah Skem, nanti saya penat pula... dah la lama tak main", jawabku. Aku dah tak main bowling bukan makan bulan tapi rasanya makan tahun...

Kemudian pihak penganjur, Tuan Hj Abdullah Zawawi memulakan taklimat. "Kita ada 8 'teams' sekarang ini dan mungkin satu lagi 'team' yang ke 9 akan datang. Hadiah akan diberikan kepada juara, naib johan, dan tempat ketiga bagi acara kumpulan, manakala, nombor 1 hingga 10 bagi acara perseorangan", jelas beliau.

'Team' aku terdiri dari Skem, Raiyan, Nazziwan, dan aku. Kami bermain sebanyak 3 'games'. Game pertama, aku 'score' 139, game kedua, rasanya 137, dan 'last game' 163. 'Teammates' akupun 'scored not too bad'. 'I think we end up with being a champion' bagi acara berpasukan, 'and myself is the champion for individual'.

'Actually', aku dan anak-anak balik awal kerana jam sudah menunjukkan pukul 1 petang dan ada satu 'lane' lagi yang belum habis. Semasa berada di rumah, aku menerima sms dari anakanda Muhaimin (kawan anakku, Wan Abdul Rahman), "Tahniah pakcik dapat nombor 1!".

2 comments:

  1. Wah, Abah still hebat lagi...hehe, nway, Ramadhan Kareem..!

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, probably the best among the worst... Selamat merebut pahala di bulan Ramadhan.

    ReplyDelete